Pages

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2025

Συνεχίζει ο Πρωθυπουργός να εμπαίζει Ηλεία και Μεσσηνία – Στις καλένδες ο οδικός άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα


ΠΥΡ ΟΜΑΔΟΝ ΑΠΟ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ 

Ανακοίνωση για τα εγκαίνια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, εξέδωσε ο συνδυασμός της μείζονος μειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου «Νέα Πελοπόννησος».

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση της παράταξης του κ. Τατούλη σημειώνεται:

Χαιρετίζουμε την ημιτελή παράδοση στην κυκλοφορία των πρώτων 65 χλμ. (υπολείπονται άλλα 10 χλμ.) του τμήματος της οδικής σύνδεσης Πάτρα-Πύργος, που αποτελεί μέρος του ενιαίου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.

Ως Περιφερειακή Αρχή διεκδικήσαμε και απαιτήσαμε από τους αρμόδιους Κυβερνητικούς παράγοντες, το έργο να αντιμετωπιστεί για την χρηματοδότηση και την κατασκευή του ως ενιαίο, με δεδομένο ότι ήταν βασική προϋπόθεση για να χαρακτηριστεί ως έργο Διευρωπαϊκού Δικτύου, αφού στην Τσακώνα θα συνδεόταν με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα.

Το τμήμα μέχρι τον Πύργο δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας και ανάπτυξης σε ό,τι αφορά την Δυτική Ελλάδα, δεν παύει όμως ο ενιαίος αυτοκινητόδρομος να μην είναι ολοκληρωμένος και να συνεχίζεται ο δρόμος καρμανιόλα, που έχει βαφτεί επανειλημμένα με αίμα, του τμήματος μετά τον Πύργο προς την νότια Πελοπόννησο.

Δυστυχώς στην εκδήλωση των εγκαινίων του ημιτελούς έργου, όπου πρωταγωνίστησαν οι πανηγυρισμοί και οι τυμπανοκρουσίες, ο κ. Μητσοτάκης κατά την ομιλία του περιορίστηκε καθαρά σε μια υποτυπώδη αναφορά για το τμήμα που αφορά την Περιφέρεια μας (Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, μήκους 90 χλμ.).

Ο Πρωθυπουργός εξέφρασε την  … πρόθεση του να ολοκληρωθεί το έργο, επισημαίνοντας  όμως ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα, στέλνοντας ουσιαστικά κυρίως το τμήμα του οδικού άξονα μετά τον Αλφειό στις καλένδες!

Πρόκειται για μία νέα υποσχεσιολογία και ένα νέο εμπαιγμό του κ. Μητσοτάκη  απέναντι σε φορείς και πολίτες, αφού η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο τμήμα έχει απενταχθεί  και για να γίνει οποιαδήποτε προσπάθεια εξεύρεσης των απαραίτητων πόρων, θα πρέπει να γίνει επανένταξη του σε χρηματοδοτικό  πρόγραμμα και να υπάρχει απόλυτη μελετητική ωριμότητα για την κατασκευή του.

Οι ευθύνες για την μη ολοκλήρωση ως ενιαίου έργου από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα ανήκουν αποκλειστικά σε όλους όσοι χρησιμοποίησαν το έργο για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους, δίνοντας ψεύτικες υποσχέσεις ενώ παράλληλα δημιουργούσαν σκόπιμες παλινωδίες ως προς τον τρόπο κατασκευής του, υπερασπίζοντας αλλότρια συμφέροντα (τραπεζών και κατασκευαστών) και όχι το Δημόσιο συμφέρον.

Τώρα που έσβησαν τα φώτα των εγκαινίων, τα χειροκροτήματα και οι επευφημίες, θα ήταν χρήσιμο να μας ενημερώσουν οι υπεύθυνοι για λόγους διαφάνειας:

  • Πόσο στοιχίζουν τα 3 τμήματα των 65 χλμ. που παραδόθηκαν;
  • Πόσες συμπληρωματικές συμβάσεις δόθηκαν στις κατασκευαστικές εταιρείες και ποιο ήταν το συνολικό ποσό που επιβαρύνθηκαν οι αρχικές συμβάσεις;
  • Πόσο είναι το ποσό των έξτρα μπόνους που δόθηκε στις εταιρείες για να παραδοθεί το έργο νωρίτερα;
  • Πόσοι σταθμοί διοδίων θα γίνουν και πόσο θα είναι το κόστος που θα επιβαρυνθούν οι πολίτες για την διέλευση τους;

Η παράταξη μας όπως έκανε και στο παρελθόν θα επικοινωνήσει με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου ως εποπτεύουσες να αντιληφθούν την ευθύνη τους για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του ενιαίου άξονα και να επιλυθεί επιτέλους ένα πάγιο αίτημα όλων των κατοίκων, των φορέων, των παραγωγικών τάξεων Ηλείας και Μεσσηνίας, όπου επί δεκαετίες δέχονται υποσχέσεις και δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα.


Στο ζήτημα των εγκαινίων του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος και το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, εξέδωσε η Λαϊκή Συσπείρωση Πελοποννήσου.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση σημειώνεται:

Η παρουσία του Πρωθυπουργού και κυβερνητικών στελεχών στα εγκαίνια του δρόμου Πάτρα – Πύργος, συνοδεία χειροκροτημάτων από τους μεγαλοκατασκευαστές και εργολάβους, αποτελεί ακόμα μία προκλητική φιέστα πάνω σε ένα έργο ανολοκλήρωτο και χρυσοπληρωμένο από τον ελληνικό λαό.

Οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια: το έργο αυτό έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και δεκαετίες, όπως και το σύνολο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, που διαχρονικά αποτελεί αίτημα των κατοίκων της Μεσσηνίας και της Ηλείας. Αντί γι’ αυτό, ο δρόμος αυτός βάφτηκε με το αίμα εκατοντάδων ανθρώπων όλα αυτά τα χρόνια, επειδή δεν θεωρούνταν «έργο προτεραιότητας» από το κράτος και τις κυβερνήσεις του κεφαλαίου.

Πανηγυρίζουν για ένα δρόμο που ο λαός έχει ήδη πληρώσει αδρά την κατασκευή του, και καλείται να συνεχίσει να το πληρώνει και στη χρήση του. Μόλις πριν λίγους μήνες, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, δόθηκαν 115 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον της αρχικής σύμβασης στους κατασκευαστικούς ομίλους, μαζί με 27 εκατομμύρια ευρώ μπόνους για να τελειώσει –υποτίθεται– το έργο τρεις μήνες νωρίτερα. Την ίδια στιγμή, το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα – ίσως το πιο επικίνδυνο κομμάτι – μένει εκτός έργου, με πρόσχημα τη λογική του «κόστους – οφέλους», δηλαδή τη λογική ότι οι ζωές των ανθρώπων ζυγίζονται με βάση την απόδοση στην… αγορά!

Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, ασπάζονται τη λογική «κόστους – οφέλους» που καθορίζει τις προτεραιότητες βάση της μελλοντικής κερδοφορίας που θα έχει μια επένδυση. Είναι προϊόν πολιτικής απόφασης της κυβέρνησης και της ΕΕ να μη χρηματοδοτούνται έργα όπως είναι αυτά της αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής προστασίας και αντισεισμικής θωράκισης, μιας και δεν έχουν «διόδια». Αντίθετα, βάση των μελετών «κόστους – οφέλους» εκτιμούν οτι είναι πιο συμφέρον να αποζημιώνουν! Το ίδιο συμβαίνει και με τους δρόμους: Από τη μία  προκλητικές συμβάσεις παραχώρησης, όπως αυτή με το ΜΟΡΕΑ, όπου κάθε χρόνο το κράτος αποζημιώνει με εκατομμύρια την κοινοπραξία βάση ελάχιστων εγγυημένων διελεύσεων(!) που προβλέπονται στη σύμβαση την οποία καμία κυβέρνηση δεν «ακούμπησε», και από την άλλη δρόμοι καρμανιόλες που δεν εξασφαλίζουν εγγυημένα κέρδη στους κατασκευαστές.

Δεν είναι η πρώτη φορά. Ολόκληρες περιοχές της Πελοποννήσου, όπως αποδεικνύει και η περίπτωση του δρόμου Τρόπαια – Λαγκάδια, εγκαταλείπονται επειδή δεν έχουν επαρκή κυκλοφορία – άρα δεν συμφέρουν τους «επενδυτές». Αυτή είναι η περιβόητη «ανάπτυξή» τους.

Καλούμε τον λαό της Πελοποννήσου να μην δείξει καμία εμπιστοσύνη σε αυτούς που χρόνια τώρα διαχειρίζονται τις ζωές και τις ανάγκες του με γνώμονα τα κέρδη των κατασκευαστικών ομίλων. Να διεκδικήσει τη συνολική ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, με δημόσια χρηματοδότηση, χωρίς διόδια, με ευθύνη του κράτους και χωρίς καμία εμπλοκή επιχειρηματικών ομίλων. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου