Την παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της μελέτης «Μελέτη κατασκευής νέου οδικού άξονα Αρφαρά – Λάμπαινα Π.Ε. Μεσσηνίας» έως τις 31 Δεκεμβρίου 2026 ενέκρινε ομόφωνα η Περιφερειακή Επιτροπή Περιφέρειας Πελοποννήσου, με την απόφαση 1294/2025.
Η απόφαση ελήφθη στη συνεδρίαση 52/2025 που πραγματοποιήθηκε στην Τρίπολη στις 18-12-2025 και ώρα 10.30 π.μ., έπειτα από εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Μεσσηνίας (Α.Π. 388475/16-12-2025). Πρόεδρος της συνεδρίασης ήταν ο Χρήστος Λαμπρόπουλος, ενώ καταγράφηκαν παρόντα τα μέλη Θεόδωρος Βερούτης, Κωνσταντίνος Μανδρώνης, Ιωάννης Μαντζούνης, Σωτήριος Μουρίκης, Ανδρέας Τσουκαλάς, Κωνσταντίνα Νικολάκου, Θεόδωρος Οικονόμου και Άγγελος Παπαγγελόπουλος.
Η μελέτη έχει προεκτιμώμενη αμοιβή 960.000 ευρώ (με ΦΠΑ 24%) και χρηματοδοτείται από το ΠΔΕ 2020, στη ΣΑ ΜΠ926, με κωδικό 2020ΜΠ92600005. Η ανάθεση είχε εγκριθεί με απόφαση της τότε Οικονομικής Επιτροπής (πράξη 34/2022, απόφαση 1145/04-08-2022) στην ένωση οικονομικών φορέων «ΠΡΙΣΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Τ.Ε., ΟΜΙΚΡΟΝ ΚΑΠΑ Μελετητική Α.Ε., ΕΛ.Τ.Ε.ΜΕ. Ε.Π.Ε.», με μέση τεκμαρτή έκπτωση 66,86%.
Το συμφωνητικό υπογράφηκε στις 23-01-2023, με συμβατικό ποσό 256.530,50 ευρώ πλέον ΦΠΑ (318.097,82 ευρώ με ΦΠΑ 24%). Η αρχική προθεσμία περαίωσης ήταν η 23-06-2024, ενώ είχε ήδη δοθεί παράταση έως 31-03-2025 με προηγούμενη απόφαση της Περιφερειακής Επιτροπής (575/27-06-2024).
Σύμφωνα με την εισήγηση, το φυσικό αντικείμενο αφορά νέο οδικό άξονα μήκους περίπου 6 χιλιομέτρων. Ο δρόμος θα ξεκινά από τον υφιστάμενο κόμβο στην έξοδο του αυτοκινητοδρόμου ΜΟΡΕΑ κοντά στον οικισμό Αρφαρά και θα καταλήγει στη θέση του ήδη μελετημένου κόμβου Λάμπαινας, μεταξύ των οικισμών Λάμπαινα και Αριστοδήμειο, ώστε να συνδέσει τον ΜΟΡΕΑ με τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης. Για τον σκοπό αυτό προβλέπεται να εκπονηθούν, μεταξύ άλλων, τοπογραφική μελέτη – κτηματογράφηση, συγκοινωνιακή μελέτη υπεραστικής οδού και κόμβων, γεωλογική και γεωτεχνική έρευνα – μελέτη, υδραυλική, στατική, περιβαλλοντική και ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, καθώς και τεύχη δημοπράτησης και τεύχη ΣΑΥ – ΦΑΥ.
Η υπηρεσία αναφέρει ότι έχει ήδη συνταχθεί και υποβληθεί Προωθημένη Αναγνωριστική Μελέτη Οδοποιίας, η οποία εγκρίθηκε με απόφαση του διευθυντή Τεχνικών Έργων Π.Ε. Μεσσηνίας (Α.Π. 145008/14-05-2024). Με βάση την εγκεκριμένη χάραξη συντάχθηκε σχέδιο 1ου Συγκριτικού Πίνακα από την ανάδοχο ομάδα. Ο πίνακας χαρακτηρίζεται αυξητικός και περιλαμβάνει συμβατικές και νέες μελέτες που απαιτούνται, με την υπηρεσία να σημειώνει ότι, μετά τον έλεγχο, προκύπτει αύξηση κατά 49,08%, γεγονός που οδηγεί στην ανάγκη σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης. Ο 1ος Συγκριτικός Πίνακας έχει αποσταλεί στο Τεχνικό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων προς γνωμοδότηση.
Ως λόγος της νέας παράτασης προβάλλεται ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του αναδόχου. Η ανάδοχος ομάδα είχε ζητήσει παράταση με αίτηση (Α.Π. 338873/06-11-2025), η οποία έγινε αποδεκτή από την Περιφερειακή Επιτροπή, χωρίς άλλη αποζημίωση πέραν της νόμιμης αναθεώρησης, σύμφωνα με την αναφορά της εισήγησης στο άρθρο 184 του Ν.4412/2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου