Στον καθορισμό και μιας τρίτης διαδρομής (καλοκαιρινής) για το τουριστικό τρενάκι προχωρά τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου η Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας. Συγκεκριμένα μετά τις διαδρομές στο κέντρο και το ιστορικό κέντρο της πόλης με αφετηρία την οδό Φραντζή, το τουριστικό τρενάκι θα πραγματοποιεί τα καλοκαίρια μια θερινή διαδρομή με αφετηρία την οδό Ακρίτα σε μια διαδρομή που που θα διασχίζει την παραλιακή ζώνη μέσω την οδών Ναυαρίνου, θα φτάνει στον κυκλικό κόμβο της Φωτεινής θα επιστρέφει, και μέσω της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου και Κορώνης θα επιστρέφει στην Ακρίτα.
Πρόκειται για μια διαδρομή μήκους 6,5 χιλιομέτρων με στόχο την εξυπηρέτηση των επισκεπτών της Καλαμάτας αλλά και των κατοίκων της όπως επισημαίνεται στη σχετική εισήγηση. O λόγος που η τρίτη διαδρομή δεν είχε έρθει νωρίτερα, όταν εγκρίθηκαν οι δύο πρώτες, ήταν ότι δεν είχε αποφασίσει το Συμβούλιο Κοινότητας Βέργας-μιας και το τρενάκι θα φτάνει μέχρι τα όριά της, στον κόμβο της Φωτεινής-οπότε πλέον η σχετική απόφαση υπάρχει ώστε να προχωρήσει και η έγκριση της θερινής διαδρομής για το τουριστικό τρενάκι.
Θερινή διαδρομή (Καλοκαίρι):
Αφετηρία Ακρίτας – αριστερά Ναυαρίνου -Στάση στην εκκλησία της Ανάστασης- Κυκλικός Κόμβος Μάνης και Ναυαρίνου (ξενοδοχείο Φωτεινή)αναστροφή – Ναυαρίνου – Στάση στην εκκλησία της Ανάστασης- Μεγάλου Αλεξάνδρου (δεξιά) – αριστερά Κορώνης – αριστερά Ακρίτας (επιστροφή στην αφετηρία)
Η συγκεκριμένη διαδρομή, όπως επισημαίνεται , αποσκοπεί στην τουριστική προβολή της παραλιακής ζώνης και στην καλύτερη εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών κατά τη θερινή περίοδο.
Τι αναφέρεται μεταξύ άλλων στην εισήγηση του Αντιδημάρχου Βασίλη Κουτραφούρη
-Το συνολικό μήκος καθεμιάς από τις ειδικές διαδρομές είναι μικρότερο από 16 χιλιόμετρα, της 1ης είναι 2,7 χιλιόμετρα, της 2ης είναι 2,7 χιλιόμετρα και της 3ης είναι 6,5 χιλιόμετρα.
-Προκειμένου να καθοριστούν οι αφετηρίες, απαιτείται να ακολουθηθεί η διαδικασία των άρθρων 55
και 112 του ΚΟΚ, αφού γίνεται ρύθμιση της λειτουργίας χώρου στάθμευσης σε κοινόχρηστο χώρο,
άρα η απόφαση του Δήμου θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου. Απαραίτητη είναι και η σύμφωνη γνώμη της αρμοδίας Υπηρεσίας της Περιφέρειας για λεωφορειακές διαδρομές ΚΤΕΛ και του δήμου για αστικές λεωφορειακές διαδρομές.
Πέραν αυτού, η αιτούμενη αφετηρία στην οδό Κροντήρη δεν γίνεται να εγκριθεί, διότι η εσοχή έχει καθοριστεί ως χώρος στάσης για τουριστικά και αστικά λεωφορεία. Συνεπώς, προτείνεται να καθοριστεί αφετηρία στην οδό Φραντζή στην αριστερή πλευρά στην εσοχή ακριβώς μετά το περίπτερο(νότια πλευρά της Φραντζή), διότι στην δεξιά πλευρά είναι καθορισμένη πιάτσα ταξί. Οπότε, η αιτούμενη αφετηρία προτείνεται να εγκριθεί ως στάση και η αιτούμενη στάση στην οδό Φραντζή προτείνεται να εγκριθεί ως αφετηρία στην απέναντι πλευρά.
Για τον καθορισμό/ σήμανση της αφετηρίας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι α) η έγκριση της διαδρομής από την ΠΥΤ είναι αόριστης διάρκειας και β) πιθανόν το ίδιο τρένο να εκτελεί και τις τρεις –αν εγκριθούν- διαδρομές. Αποτέλεσμα αυτού είναι να δεσμεύονται για το τουριστικό τρένο δύο χώροι στάθμευσης (αφετηρίες) μήκους το πολύ 20 μέτρων ο καθένας (ανάλογα με το τρένο που χρησιμοποιείται), που αλλιώς εξυπηρετούν στάθμευση έως και 4 αυτοκινήτων ή 20 μοτοσικλετών ο καθένας, οι οποίοι πιθανόν δεν θα χρησιμοποιούνται ποτέ ταυτόχρονα. Το τουριστικό τρένο ανάλογα με την εποχή θα εκτελεί κάποια από τις διαδρομές. Το πότε πραγματοποιούνται δρομολόγια γνωστοποιείται στην ΠΥΤ, στην οποία υποβάλλεται και πρόγραμμα δρομολογίων. Προτείνεται να γνωστοποιείται το πρόγραμμα δρομολογίων και στον Δήμο, ώστε να σημαίνεται κατάλληλα και μόνο η αφετηρία που χρησιμοποιείται.
Κατόπιν των όσων αναλυτικά περιγράφονται παραπάνω, ε ι σ η γ ο ύ μ α σ τ ε:
Α) Να καθοριστούν οι δύο νέες αφετηρίες στα σημεία που περιγράφονται παραπάνω (Φραντζή και Ακρίτα), με την προϋπόθεση οι νέες αφετηρίες, να σημαίνονται κατάλληλα και μόνο όταν χρησιμοποιούνται, ώστε το υπόλοιπο χρονικό διάστημα να σταθμεύουν
άλλα οχήματα.
Β) Να παρασχεθεί και για τις τρεις νέες ειδικές διαδρομές βεβαίωση από τον Δήμο περί i) της βατότητας των οδών κυκλοφορίας του τουριστικού τρένου ii) του συνολικού μήκους της διαδρομής και iii) του καθορισμού του χώρου της αφετηρίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου