15 νέοι από ΗΠΑ και Καναδά γνώρισαν τη γλώσσα, την ιστορία και την ψυχή της Μεσσηνίας – Εκπαιδευτικές επισκέψεις, αρχαιολογικοί χώροι και βιωματικές εμπειρίες
Με βαθιά συγκίνηση και πλούσια εμπειρία ζωής ολοκληρώθηκε το 17ο Θερινό Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού για νέους ομογενείς, που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, σε συνεργασία με την Παμμεσσηνιακή Ομοσπονδία Αμερικής και Καναδά και τη στήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δήμου Καλαμάτας και της Ιεράς Μητρόπολης Μεσσηνίας.
Από τις αίθουσες του Πανεπιστημίου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, την Πύλο, την Κυπαρισσία και τη Μάνη, 15 νέοι και νέες ελληνικής καταγωγής, φοιτητές από κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, μυήθηκαν στη γλώσσα, την ιστορία, τον πολιτισμό και τις αξίες του τόπου των προγόνων τους.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε εντατικά μαθήματα ελληνικής γλώσσας, βιωματικές δράσεις και ξεναγήσεις σε αρχαιολογικά μνημεία, μουσεία και ιστορικά τοπόσημα. Από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και την Αρχαία Μεσσήνη έως την Κεντρική Αγορά Καλαμάτας, το Νέστορα, τη Σφακτηρία και το Ταΰγετο, οι συμμετέχοντες γνώρισαν την Ελλάδα πέρα από τα βιβλία – μέσα από τη ζωντανή της κληρονομιά και τη φιλοξενία των ανθρώπων της.
Ξεχωριστές στιγμές αποτέλεσαν οι αγώνες σταδίου στην Ολυμπία, το σεμινάριο γευσιγνωσίας ελαιολάδου στην Κορώνη, οι παραδοσιακοί χοροί στην Κυπαρισσία, οι κρουαζιέρες στον Μεσσηνιακό Κόλπο, καθώς και ο φιλοσοφικός περίπατος στο Costa Navarino για τη δημοκρατία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Η εκπαιδευτική και πολιτιστική εμπειρία πλαισιώθηκε από θερμή στήριξη δεκάδων τοπικών φορέων, συλλόγων και εθελοντών, ενώ ιδιαίτερη συμβολή είχε η Παμμεσσηνιακή Ομοσπονδία Αμερικής και Καναδά. Οι νέοι ομογενείς έζησαν για τρεις εβδομάδες την Ελλάδα από μέσα – και φεύγοντας, πήραν μαζί τους ένα κομμάτι Μεσσηνίας στην καρδιά.
Το πρόγραμμα ανέδειξε για ακόμη μία χρονιά τη σημασία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διατήρηση της πολιτισμικής ταυτότητας της Ομογένειας, προβάλλοντας ταυτόχρονα τον πολιτιστικό πλούτο και την εξωστρέφεια της περιοχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου