Θέματα για εκκρεμότητες αυτοκινητοδρομου στην Καλαμάτα - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Θέματα για εκκρεμότητες αυτοκινητοδρομου στην Καλαμάτα

Θέματα για εκκρεμότητες αυτοκινητοδρομου στην Καλαμάτα

Share This
Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ κος Αθανάσιος Πετράκος επικοινώνησε με τον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων κο Σταυρό Καλογιάννη την Γενική Γραμματεία Συγχρ. Δημ. Εργων του Υπουργείου Υποδομών , Μεταφορών Και Δικτύων, και έθεσε τα παρακάτω θέματα:
Με αφορμή την παράδοση από 23/7/2012 του παραπάνω τμήματος της νέας εθνικής οδού, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε τα παρακάτω θέματα:
1) Μέχρι σήμερα δεν έχουν πληρωθεί οι απαλλοτριωμένοι ιδιοκτήτες για την έκταση του οικοπέδου τους που απαλλοτριώθηκε παρά μόνο για τα επικείμενα. Θέλουμε να μας ενημερώσετε για το πότε έχει οριστεί η πληρωμή τους.
2) Την οξυμμένη ανάγκη επισκευής και συντήρησης όλου του οδικού δικτύου της περιοχής που έχει υποστεί βλάβες από την εξέλιξη του έργου του αυτοκινητοδρόμου (βαρέα οχήματα κ.ά.), καθώς και αυτού που αποτελεί υποχρέωση του εργολάβου από την ισχύουσα σύμβαση κατασκευής του έργου.
3) Τη συνέχεια λειτουργίας του υφιστάμενου επαρχιακού και αγροτικού οδικού δικτύου, ασφαλτοστρωμένου ή όχι, που χρησιμοποιείται από τους κατοίκους, επισκέπτες και αγρότες της περιοχής και έχει διακοπεί λόγω του έργου. Θεωρούμε πολύ σημαντική την ολοκλήρωση όλων των παράπλευρων οδών που προβλέπονται από τη μελέτη και αυτών που απαιτούνται και προέκυψαν κατά την υλοποίηση του έργου. Θυμίζουμε το τμήμα της εθνικής οδού από τον κόμβο της Σπερχογείας προς τη Μεσσήνη (περιοχή Μικρομάνης), καθώς και σχετικών αιτημάτων που υποβλήθηκαν στις 21/5/2012 από το Δήμο Καλαμάτας, από την Τοπική Κοινότητα Μικρομάνης και δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ έχουν απασχολήσει τον ανάδοχο του έργου και τις υπηρεσίες σας.
4) Την ολοκλήρωση του έργου απορροής ομβρίων υδάτων, ανάντι και όπου χρειάζεται και κατάντι του έργου για να αποφευχθούν καταστροφές στο ίδιο το έργο, στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο και στις ιδιοκτησίες. Σχετικές αναφορές υπάρχουν στα παραπάνω έγγραφα.
5) Με τις παραπάνω εκκρεμότητες και με τη μη λειτουργία ακόμη του ενδιάμεσου τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα, θεωρούμε βιαστική, λανθασμένη και απαράδεκτη την επιλογή για τη λειτουργία των διοδίων στο ύψος των Αρφαρών.
6) Συγχρόνως, οι απολήξεις της εθνικής οδού προς Καλαμάτα και Μεσσήνη, που θα εισάγουν και τους περισσότερους χρήστες στην εθνική οδό, δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί. Παρά τις συνεχείς αναβολές, θεωρούμε αρκετά σημαντικό αυτές να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν, για να αποδώσει τη μέγιστη ωφέλεια το έργο στην περιοχή.
7) Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έχουν προβλεφθεί για όλο το μήκος της οδού οι απαραίτητες πιστώσεις για την κατάθεση των αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες, εκτός από τα επικείμενα και για τη γη.
8) Προκειμένου να μπορούμε να παρακολουθούμε την ολοκλήρωση του έργου θα θέλαμε πρόσθετα να μας διαθέσετε:
- Οριζοντιογράφηση του έργου που υλοποιείται από την Αλλαγή έως τις απολήξεις του (Καλαμάτα και οδός προς Μεσσήνη).
- Εξαμηνιαίες εκθέσεις συντήρησης, επιδιόρθωσης και τεχνικών βελτιώσεων.
- Βεβαιώσεις περάτωσης τοπικών έργων και περιόδων και πρωτόκολλα παραλαβής των τμημάτων που παραδόθηκαν.
- Εγχειρίδια επιθεωρήσεων και συντηρήσεων.
9) Επίσης οι μόνιμοι κάτοικοι του οικισμού και οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων βόρια του κόμβου Καρέλια του δρόμου Αθήνα Τρίπολη Καλαμάτα (περιμετρικός), επιθυμούν να έχουν άμεση πρόσβαση, μέσω της γέφυρας του κόμβου Καρέλια, στην οδό Αθηνών στο ύψος της καπνοβιομηχανίας Καρέλια (όπως αυτό γινόταν εδώ και 100 χρόνια). Εάν αυτό δεν είναι εφικτό τότε προτείνεται να δημιουργηθεί καινούρια γέφυρα στο σημείο που σήμερα υπάρχει ο αγροτικός δρόμος, δυτικά της γέφυρας στα 200 μέτρα περίπου.
Η πρόσβαση στην οδό Αθηνών και η λύση που προτείνεται μέσω της Γέφυρας Λαιίκών, όπως προκύπτει από την μελέτη, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή επειδή δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα.
Επίσης πρέπει να επισημανθεί ότι για τους πεζούς, κατοίκους της. περιοχής αυτής, θα είναι εξοντωτική η επικοινωνία τους με την οδό Αθηνών καθότι η στάση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι, σήμερα, στο εργοστάσιο του Καρέλια, 300 μέτρα περίπου απόσταση από τον οικισμό. Με την προτεινόμενη λύση (γέφυρα Λαιίκων) η πιο κοντινή στάση θα είναι στο Πολυκλαδικό (Αγία Τριάδα) η απόσταση είναι δύο χιλιόμετρα για το κέντρο του οικισμού και τρία χιλιόμετρα περίπου για το τέρμα του οικισμού.
Για τους λόγους αυτούς η λύση μέσω της γέφυρας Λαιίκων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή επειδή εκτός των άλλων μας δημιουργεί διάφορα προβλήματα και σοβαρό ψυχολογικό και οικονομικό κόστος.
Είναι κατανοητό και αποδεχτό ότι το συγκεκριμένο έργο είναι μεγάλης σημασίας τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο και θα πρέπει να δοθεί λύση στο παρόν αίτημα ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά η διαβίωση στην περιοχή αυτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages