Τουριστικό τρενάκι έρχεται στην Καλαμάτα-Θα βρίσκεται σε όλη την περίοδο Χριστουγέννων τα δρομολόγια - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Τουριστικό τρενάκι έρχεται στην Καλαμάτα-Θα βρίσκεται σε όλη την περίοδο Χριστουγέννων τα δρομολόγια

Τουριστικό τρενάκι έρχεται στην Καλαμάτα-Θα βρίσκεται σε όλη την περίοδο Χριστουγέννων τα δρομολόγια

Share This

 


Εγκρίθηκε από τη Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας η διαδρομή του

Τουριστικό τρενάκι θα κάνει πρεμιέρα στην Καλαμάτα. Πρόκειται για μια πρόταση του Αστικού ΚΤΕΛ Καλαμάτας που θα αναλάβει να “τρέξει” η εταιρεία  Open Top Bus Hellas. Το τρενάκι θα κάνει πρεμιέρα την περίοδο των Χριστουγέννωνστολισμένο, και με τον Άη Βασίλη του για οδηγό, και θα κάνει τις βόλτες του σε μικρούς και μεγάλους στο κέντρο της πόλης.

Η ακριβής διαδρομή καθορίστηκε, και σήμερα εγκρίθηκε από τη Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας και περιλαμβάνει τη βασική διαδρομή μήκους 2,7 χλμ, σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, αλλά και θερινή διαδρομή μήκους 6,7 χλμ με διαφορετική αφετηρία και τερματισμό και διαφορετική διαδρομή. Συγκεκριμένα:

η 1 η νέα ειδική διαδρομή (βασική) να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

Αφετηρία: Φραντζή
Διαδρομή: Κροντήρη – Νικηταρά – Αναγνωσταρά – πλ. 23ης Μαρτίου – Υπαπαντής – Χρυσοστόμου Θέμελη – Φάριος – Μητροπολίτη Μελετίου – Υπαπαντής – 23ης Μαρτίου – Νέδοντος – Κροντήρη – Αριστομένους – Φραντζή – Σιδηροδρομικού Σταθμού – Γιατράκου –
Νέδοντος – Κροντήρη.
Στάσεις: 1. Υπαπαντής 2. Φραντζή (απέναντι από τον Σιδ. Σταθμό)
Μήκος: περίπου 2,7 χιλιόμετρα (με βάση τη διαδρομή)

Ομοίως, στην παραπάνω αίτηση προτείνεται η 2 η νέα ειδική διαδρομή (εναλλακτική) να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

ΑφετηρίαΦραντζή
Διαδρομή: Κροντήρη – Αριστομένους – Φραντζή – Σιδηροδρομικού Σταθμού – Γιατράκου –Νέδοντος – Κιλκίς – Αρτέμιδος – 23ης Μαρτίου – Υπαπαντής – Χρυσοστόμου Θέμελη – Φάριος – Μητροπολίτη Μελετίου – Υπαπαντής – 23ης Μαρτίου – Νέδοντος – Κροντήρη.

Στάσεις: 1. Φραντζή (απέναντι από τον Σιδ. Σταθμό)
Μήκος: περίπου 2,7 χιλιόμετρα (με βάση τη διαδρομή)

Επίσης, στην ίδια αίτηση, προτείνεται η 3 η νέα ειδική διαδρομή (Θερινή) να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

ΑφετηρίαΑκρίτα (μεταξύ Κορώνης και Σανταρόζα)
Διαδρομή: Ακρίτα – Ναυαρίνου – κυκλικός κόμβος – Ναυαρίνου – Μεγ. Αλεξάνδρου – Κορώνης – Ακρίτα.
Στάσεις: 1. Απέναντι Ι.Ν. Αναστάσεως (προς ανατολικά) 2. Έμπροσθεν Ι.Ν. Αναστάσεως (προς δυτικά)
Μήκος: περίπου 6,5 χιλιόμετρα

Να σημειωθεί ότι η 3η θερινή διαδρομή θα συζητηθεί σε άλλο χρόνο από τη Δημοτική Επιτροπή, και το θέμα αποσύρθηκε, και να εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο.

Η αφετηρία θα είναι στη Φραντζή μπροστά από το κτήριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού

Όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση:

Με βάση τα παραπάνω, ο Δήμος δύναται να παρέχει βεβαίωση περί: i) της βατότητας των οδών κυκλοφορίας του τουριστικού τρένου ii) του συνολικού μήκους της διαδρομής και iii) του καθορισμού του χώρου της αφετηρίας.
i) Ως βατότητα της οδού νοείται η εξασφάλιση της δυνατότητας ασφαλούς κυκλοφορίας των τουριστικών τραίνων από άποψη επιφάνειας κύλισης, είδους, πάχους και αντοχής, γεωμετρικών στοιχείων (όπως ακτίνα καμπυλότητας, κλίση, χώρος ελιγμών) της οδού σε όλο το μήκος της ειδικής διαδρομής. Και για τις τρεις νέες διαδρομές υπάρχει εξασφάλιση της δυνατότητας
ασφαλούς κυκλοφορίας, άρα και βατότητα.

ii) Το συνολικό μήκος καθεμιάς από τις ειδικές διαδρομές είναι μικρότερο από 16 χιλιόμετρα, της 1ης είναι 2,7 χιλιόμετρα, της 2ης είναι 2,7 χιλιόμετρα και της 3ης είναι 6,5 χιλιόμετρα.

iii) Προκειμένου να καθοριστούν οι αφετηρίες, απαιτείται να ακολουθηθεί η διαδικασία των άρθρων 55 και 112 του ΚΟΚ, αφού γίνεται ρύθμιση της λειτουργίας χώρου στάθμευσης σε κοινόχρηστο χώρο, άρα η απόφαση του Δήμου θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου. Απαραίτητη είναι και η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Υπηρεσίας της Περιφέρειας για λεωφορειακές διαδρομές ΚΤΕΛ και του δήμου για αστικές λεωφορειακές διαδρομές.
Πέραν αυτού, η αιτούμενη αφετηρία στην οδό Κροντήρη δεν γίνεται να εγκριθεί, διότι η εσοχή έχει καθοριστεί ως χώρος στάσης για τουριστικά και αστικά λεωφορεία. Συνεπώς, προτείνεται να καθοριστεί αφετηρία στην οδό Φραντζή στην αριστερή πλευρά στην εσοχή ακριβώς μετά το περίπτερο, διότι στην δεξιά πλευρά είναι καθορισμένη πιάτσα ταξί. Οπότε, η αιτούμενη αφετηρία προτείνεται να εγκριθεί ως στάση και η αιτούμενη στάση στην οδό Φραντζή προτείνεται να εγκριθεί ως αφετηρία στην απέναντι πλευρά.

Για τον καθορισμό/ σήμανση της αφετηρίας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι α) η έγκριση της διαδρομής από την ΠΥΤ είναι αόριστης διάρκειας και β) πιθανόν το ίδιο τρένο να εκτελεί και τις τρεις –αν εγκριθούν- διαδρομές. Αποτέλεσμα αυτού είναι να δεσμεύονται για το τουριστικό τρένο δύο χώροι στάθμευσης (αφετηρίες) μήκους το πολύ 20 μέτρων ο καθένας (ανάλογα με το τρένο
που χρησιμοποιείται), που αλλιώς εξυπηρετούν στάθμευση έως και 4 αυτοκινήτων ή 20 μοτοσικλετών ο καθένας, οι οποίοι πιθανόν δεν θα χρησιμοποιούνται ποτέ ταυτόχρονα. Το τουριστικό τρένο ανάλογα με την εποχή θα εκτελεί κάποια από τις διαδρομές”, επισημαίνεται σχετικά.

Στο εμπορικό και ιστορικό κέντρο Καλαμάτας η χειμερινή διαδρομή-Στην παραλιακή ζώνη η θερινή διαδρομή

Να σημειωθεί ότι η διαδρομή θα γίνεται στο ιστορικό κέντρο και το εμπορικό κέντρο της Καλαμάτας, και θα έχει και ένα συμβολικό αντίτιμο. Να σημειωθεί ότι τουριστικό τρενάκι είχε για ένα διάστημα η Καλαμάτα, το 2018,  το οποίο το λειτουργούσε ιδιώτης. Σήμερα η πρόταση επανέρχεται και πάλι, για να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages