Ανεβαίνουν ταχύτητα τα εργοτάξια στο μεγαλύτερο οδικό έργο της Πελοποννήσου.Σύμφωνα με τον ανάδοχο, δύο βασικές βάσεις λειτουργούν ήδη στις ζώνες Ανάληψη–Βελίκα και Καλλιθέα–Κυνηγός, ενώ τα κρίσιμα ζητήματα απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ερευνών και οριστικών μελετών έχουν σε μεγάλο βαθμό διευθετηθεί.
Στο τμήμα Ασπρόχωμα–Μεσσήνη «τρέχουν» οι εργασίες μαζί με τις παρακάμψεις Μεσσήνης και Βελίκας, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες δρομολογείται η νέα γέφυρα στον Πάμισο, μήκους 150 μέτρων. Προχωρούν επίσης οι ισόπεδοι κόμβοι Κυνηγού (ΙΚ3), Στενωσιάς (ΙΚ4) και Σουληναρίου (ΙΚ6). Στο μέτωπο προς Πύλο εκτελούνται τεχνικά έργα σε καμπές μετά τις διασταυρώσεις προς Πύλα και Μπαλοδημέικα.
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο «πακέτο» των μεγάλων γεφυρών: στη Γ2, μήκους 230 μ., έχουν ολοκληρωθεί ακρόβαθρα και τοίχοι αντιστήριξης προς Καλαμάτα και έχει ξεκινήσει η ανάρτηση του μεσοβάθρου· στη Γ3, 202 μ., προχωρά η θεμελίωση φρεατοπασσάλων· στη Γ1, 190 μ., ολοκληρώνεται εκσκαφή φρέατος 16 μ. και ξεκινά η σκυροδέτηση. Παράλληλα, στην περιοχή Καζάρμα εκτελούνται εκτεταμένα χωματουργικά στη νέα χάραξη Καζάρμα–Χαραυγή, ενώ σε εξέλιξη είναι κάτω διαβάσεις και οχετοί σε πολλαπλά σημεία του άξονα. Οι εργασίες στο τμήμα Πύλος–Μεθώνη θα ακολουθήσουν σε δεύτερο χρόνο.
Το έργο, με ανάδοχο τον όμιλο AKTOR, αφορά σύγχρονο άξονα περίπου 49 χιλιομέτρων που αναβαθμίζει τον υφιστάμενο δρόμο σε ταχείας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αυξημένα επίπεδα ασφάλειας. Περιλαμβάνει κοιλαδογέφυρες μεγάλου μήκους/ύψους, πολλούς ισόπεδους κόμβους για σύνδεση με Καλαμάτα, τον αυτοκινητόδρομο «Μορέας», το αεροδρόμιο, τη Μεσσήνη και τους οικισμούς, έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο προς Κορώνη, καθώς και πλήθος τεχνικών κάτω διαβάσεων. Στόχος είναι η σημαντική μείωση χρόνων μετακίνησης και η καλύτερη πρόσβαση σε κρίσιμες υποδομές και τουριστικούς προορισμούς, όπως το Costa Navarino.
Καινοτομία του σχήματος αποτελεί η αδιάλειπτη λειτουργία και συντήρηση για 26 χρόνια μετά την παράδοση, ώστε ο άξονας να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Η σύμβαση υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 με ορίζοντα κατασκευής τεσσάρων ετών, ενώ η ολοκλήρωση τοποθετείται στο 2028 λόγω του χρονοδιαγράμματος απαλλοτριώσεων.
Ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται σε 239,2 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, ενώ η συνολική δαπάνη που έχει εγγραφεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών φτάνει τα 311,23 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου