Στους δρόμους της Καλαμάτας κατέβηκαν ξανά σήμερα οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της Μεσσηνίας, πραγματοποιώντας δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας. Λίγους μήνες μετά τα πολυήμερα μπλόκα του περασμένου χειμώνα, ο αγροτικός κόσμος δηλώνει ότι τα προβλήματα όχι μόνο δεν λύθηκαν, αλλά έχουν οξυνθεί σημαντικά, οδηγώντας τον κλάδο σε αδιέξοδο.
Η κινητοποίηση διοργανώθηκε στο πλαίσιο των πανελλαδικών δράσεων της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων. Οι παραγωγοί εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για την εκρηκτική αύξηση του κόστους παραγωγής και τις χαμηλές τιμές διάθεσης, κάνοντας ειδική αναφορά στην ελαιοπαραγωγή της Μεσσηνίας, όπου η τιμή του ελαιολάδου παραμένει πλέον κάτω από το κόστος παραγωγής.
Οι συγκεντρωμένοι διεκδικούν άμεσες λύσεις για την επιβίωση του πρωτογενή τομέα, ζητώντας:
-Να επιστραφεί το 1 δισεκατομμύριο ευρώ που χάθηκε από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και να υπάρξει αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος.
-Θέσπιση αφορολόγητου αγροτικού πετρελαίου και επιβολή πλαφόν στο αγροτικό ρεύμα.
-Καθιέρωση κατώτατων εγγυημένων τιμών για τα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.
-Ταχεία καταβολή όλων των εκκρεμών ενισχύσεων και των αποζημιώσεων.
-Λήψη πρόσθετων μέτρων για τους κτηνοτρόφους που πλήττονται από ζωονόσους.
Η απάντηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επισημαίνει ότι έως το τέλος Ιουνίου αναμένεται να ολοκληρωθούν σημαντικές πληρωμές που αφορούν τα οικολογικά σχήματα και τις συνδεδεμένες ενισχύσεις. Σύμφωνα με το Υπουργείο, οι τρέχουσες καθυστερήσεις οφείλονται στη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ και στους εντατικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται για τη διασφάλιση της διαφάνειας.
Οι αγρότες της Μεσσηνίας πάντως ξεκαθάρισαν ότι δεν προτίθενται να υποχωρήσουν και θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, εάν δεν δοθούν άμεσα ουσιαστικές και χειροπιαστές λύσεις στα προβλήματά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου