Η πονεμένη (τελευταία) ιστορία του τρένου της νότιας Πελοποννήσου - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Η πονεμένη (τελευταία) ιστορία του τρένου της νότιας Πελοποννήσου

Η πονεμένη (τελευταία) ιστορία του τρένου της νότιας Πελοποννήσου

Share This

 


Γράφει η Χαρίκλεια (Χαρά) Κιουρή

Τελευταία περιοχή της Πελοποννήσου που συνδέθηκε οδικά με την Αθήνα είναι Μεσσηνία. Το ίδιο σχεδιάζουν και με το τρένο.  Αφήνουν εκτός  του σιδηροδρομικού δικτύου τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα και στις δυο υπάρχουσες ανενεργές σιδηροδρομικές γραμμές. Αδιαφορούν για τη νέα δυνατότητα που υπάρχει για την λειτουργία του τρένου τύπου προαστιακού της Καλαμάτας, μετά την ένταξη της στις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ε.Ε. και με σχεδιαζόμενες  δράσεις στα επόμενα επτά χρόνια. Αλλά και στο άλλο τμήμα Πάτρα-Καλαμάτα μετά το Κάτω Αχαγιά -Πύργος , το οποίο είναι σε φάση μελετητικής ωρίμανσης , αφήνουν εκτός τη Μεσσηνία και δεν συνεχίζουν την προετοιμασία για το υπολειπόμενο τμήμα Πύργος- Καλαμάτα ώστε να εξασφαλίσουν τους απαιτούμενους βηματισμούς για το σχεδιασμό και την ωρίμανση του.

Το 2016 επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, η ΕΡΓΟΣΕ είχε ανακοινώσει την ολοκλήρωση μελέτης για την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και την μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής από μετρικού σε κανονικού πλάτους. Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα από πιστώσεις των
Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, περιόδου 2007-2013 (2015), συνολικού κόστους 5,99 εκατ. ευρώ. Η προτεινόμενη γραμμή θα εξυπηρετούσε τις ήδη υπάρχουσες ξενοδοχειακές και αγροτικές επιχειρήσεις σε Ηλεία και Μεσσηνία, καθώς και το εμπορευματικό φορτίο από τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας . Έργο που θα αποτελούσε σοβαρή συνεισφορά   για την Βόρεια Μεσσηνία και ειδικά για την παραπέρα ανάπτυξη της Τριφυλίας. Επίσης θα συνδεόταν  και θα ενίσχυε συνεργατικά το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου και Καλαμάτας. Η επανασύνδεση Πύργου-Πάτρας σχεδιαζόταν να πραγματοποιηθεί με τραίνο σε μετρική γραμμή ενώ παράλληλα θα υπήρχε δημιουργία υποδομών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κανονικοποίηση της γραμμής, όταν θα ολοκληρωθεί και η κανονικοποίηση της Πάτρας.

Και φθάνουμε στον Μάρτιο του 2023,απ ότι φαίνεται οι  Νομοί, Μεσσηνίας και  Αρκαδίας  μένουν εκτός σχεδιασμού με νέες επιτροπές και αόριστες  μελέτες που ανακοινώνονται από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ “ως φύλο συκής” και επιπροσθέτως  προσλήψεις συμβούλων. Όπως ομολογούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό μια …Επιτροπή. Σκοπός της είναι”… η προώθηση της διαδικασίας που θα οδηγήσει ύστερα από πολλά χρόνια στην αναβίωση του δικτύου”.

Πόσες μελέτες και πόσοι σύμβουλοι θα χρειαστούν, για να μην γίνει τελικά τίποτα;

Πόσα χρόνια ακόμα η νότια Πελοπόννησος θα μένει χωρίς τρένο, την στιγμή που το τρένο εκσυγχρονίζεται παγκοσμίως;
Και όταν είναι γνωστό ότι στα επόμενα  χρόνια το κόστος μεταφοράς είναι ο κρίσιμος αναπτυξιακός παράγοντας για τον τουρισμό, την μεταφορά εμπορευμάτων και τις μετακινήσεις;


Η Κιουρή Χαρίκλεια (Χαρά) είναι Φυσικός, Γεωπόνος, Msc – Διευθύντρια 6ου ΓΕΛ Καλαμάτας – Μέλος της ΚΕ Σύριζα-ΠΣ – Υποψήφια Βουλευτής Μεσσηνίας Σύριζα-ΠΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages