ΠΑΡΑΤΑΣΗ για το τέλος του 2028 στο οδικό ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΠΑΡΑΤΑΣΗ για το τέλος του 2028 στο οδικό ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη

ΠΑΡΑΤΑΣΗ για το τέλος του 2028 στο οδικό ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη

Share This

 


Πιο πίσω μετατίθεται η ολοκλήρωση του μεγάλου οδικού έργου ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, καθώς με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλάζει το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των υπηρεσιών. Η Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών μετακινείται από τις 21 Απριλίου 2027 για τις 8 Νοεμβρίου 2028, ενώ η Απώτερη Ημερομηνία μεταφέρεται από τις 21 Απριλίου 2028 για τις 8 Νοεμβρίου 2029.

Σύμφωνα με το αίτημα του αναδόχου, η ανάλυση της καθυστέρησης βασίστηκε στη μεθοδολογία «impacted as planned», η οποία θεωρείται διεθνώς ως μία από τις βέλτιστες πρακτικές για την αποτίμηση επιπτώσεων σε χρονοδιαγράμματα έργων. Ως βασική αιτία της παράτασης καταγράφεται η καθυστέρηση στη διάθεση των ιδιωτικών εκτάσεων από την Αναθέτουσα Αρχή προς τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης.

Η συμβατική προθεσμία για την παράδοση των ιδιωτικών εκτάσεων ήταν δώδεκα μήνες, όπως προβλέπει το άρθρο 15.1.1 β της Σύμβασης Σύμπραξης. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τις εκτάσεις των Τμημάτων 4 και 6 και τα σχετικά πρωτόκολλα Διάθεσης και Παραλαβής Χώρων Εκτέλεσης Έργου της 15ης Ιουλίου 2025, γεγονός που επηρέασε συνολικά την πορεία των εργασιών.

Παρά τη χρονική μετάθεση, το έργο βρίσκεται σήμερα σε πλήρη εξέλιξη. Τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο εργοτάξιο από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα και τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, οι οποίοι ενημερώθηκαν για την πρόοδο των κατασκευών.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται μεγάλος αριθμός γεφυρών. Η μεγαλύτερη είναι η γέφυρα Γ2, μήκους 230 μέτρων, όπου έχουν ολοκληρωθεί τα ακρόβαθρα και οι τοίχοι αντιστήριξης προς Καλαμάτα και έχει ξεκινήσει η κατασκευή του μεσοβάθρου και η αναρρίχηση. Ακολουθεί η γέφυρα Γ3, μήκους 202 μέτρων, στην οποία βρίσκεται σε εξέλιξη η θεμελίωση των φρεατοπασσάλων. Στη γέφυρα Γ1, μήκους 190 μέτρων, πραγματοποιείται εκσκαφή φρέατος σε βάθος 16 μέτρων και ξεκινά η σκυροδέτηση.

Ο Όμιλος AKTOR έχει αναπτύξει εργοτάξια σε διάφορα σημεία της χάραξης, έχοντας προχωρήσει σημαντικά τις εκσκαφές και την κατασκευή τεχνικών έργων. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται κάτω διαβάσεις, οχετοί, ορύγματα, διανοίξεις αρτηριών, φρέατα, μεσόβαθρα και ακρόβαθρα γεφυρών, σε μεγάλη έκταση του άξονα.

Πρόκειται για έργο ιδιαίτερης σημασίας για τη Μεσσηνία και τη Δυτική Πελοπόννησο, προϋπολογισμού 239,2 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Με την ολοκλήρωσή του θα δημιουργηθεί νέος σύγχρονος οδικός άξονας συνολικού μήκους 49 χιλιομέτρων, που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη, δύο κομβικούς τουριστικούς προορισμούς της περιοχής.

Ο υφιστάμενος δρόμος αναβαθμίζεται σε άξονα ταχείας κυκλοφορίας, με αυξημένα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μικρότερους χρόνους μετακίνησης. Η νέα υποδομή θα προσφέρει βελτιωμένη πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καλύτερη σύνδεση με τη Μεσσήνη και τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, καθώς και με το νοσοκομείο Καλαμάτας, τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής και το ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino.

Το έργο περιλαμβάνει πληθώρα τεχνικών παρεμβάσεων, όπως κοιλαδογέφυρες μεγάλου ύψους και μήκους, πολλούς ισόπεδους κυκλικούς κόμβους για τη σύνδεση με την Καλαμάτα, τον Μορέα, το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», τη Μεσσήνη και τους οικισμούς κατά μήκος της διαδρομής, καθώς και έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο που θα συνδέει τον άξονα με την Κορώνη. Προβλέπονται ακόμη πολλές κάτω διαβάσεις και αρκετές γέφυρες, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής και ομαλή κυκλοφορία.

Ιδιαίτερο στοιχείο του ΣΔΙΤ είναι η πρόβλεψη για αδιάλειπτη συντήρηση και λειτουργία του δρόμου για 26 χρόνια μετά την ολοκλήρωση και παράδοσή του, κάτι που εκτιμάται ότι θα διασφαλίσει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ανάδοχος του έργου είναι η AKTOR GROUP, ενώ Τεχνικός Σύμβουλος έχει οριστεί η εταιρεία PLANET. Η σύμβαση υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023, με αρχικό ορίζοντα τετραετίας για την υλοποίηση των εργασιών. Με δεδομένες όμως τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, η ολοκλήρωση μεταφέρεται πλέον προς τα τέλη του 2028, αλλάζοντας τον προγραμματισμό για έναν από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της Μεσσηνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages