Αμεση μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση ζητάει ο Κωνσταντίνος Μίχαλος - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Αμεση μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση ζητάει ο Κωνσταντίνος Μίχαλος

Αμεση μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση ζητάει ο Κωνσταντίνος Μίχαλος

Share This
Την άμεση μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση στα πρότερα επίπεδα ζητεί ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ως ένα από τα πλέον αναγκαία μέτρα για την αναστροφή του αρνητικού κλίματος που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στον τομέα παροχής τουριστικών υπηρεσιών και εστίασης.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε σχετικό δελτίο τύπου μόλις τρεις μήνες μετά την εφαρμογή του νέου φορολογικού συντελεστή ΦΠΑ 23% στην εστίαση, πέρυσι το φθινόπωρο, οι επιπτώσεις ήταν εμφανείς. «Επώνυμες οργανωμένες αλυσίδες εστίασης οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 25% του κλάδου έκλεισαν τα καταστήματα τους λόγω της αυξημένης φορολογικής επιβάρυνσης, ενώ οι απώλειες θέσεων εργασίας μέχρι σήμερα εκτιμώνται σε περισσότερο από 100.000. Ο κύκλος εργασιών από την άλλη, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το Α΄ τρίμηνο του 2012 παρουσίασε μείωση κατά 24% από τον αντίστοιχο δείκτη του 2011, ενώ κατά το Δ΄ τρίμηνο του 2011, όταν δηλαδή τέθηκε σε ισχύ ο νέος ΦΠΑ στην εστίαση, μειώθηκε κατά 18% από τα αντίστοιχα επίπεδα του 2010» σημειώνει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας.
Σύμφωνα με την ΚΕΕΕ ακόμα και κλάδοι οι οποίοι δεν συνδέονται άμεσα με την εστίαση αλλά σχετίζονται κυρίως με τον τουρισμό, βίωσαν σημαντικές απώλειες, όπως για παράδειγμα η μείωση κατά 40% στα έσοδα από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους.
Επιπλέον, εκτιμάται ότι η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 23% ενίσχυσε τον αθέμιτο ανταγωνισμό, την παραοικονομία και τη φοροδιαφυγή. Εν κατακλείδι απαιτείται άμεσα η μείωση του ΦΠΑ στα προηγούμενα επίπεδα, αποσκοπώντας στην ενίσχυση όσο το δυνατόν περισσότερων μικρομεσαίων –και όχι μόνο- επιχειρήσεων του κλάδου, εν μέσω τουριστικής περιόδου, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια να μειωθούν άμεσα οι τιμές σε όλα τα είδη που καταναλώνονται σε χώρους μαζικής εστίασης.
Σ’ έναν κλάδο ο οποίος λειτουργεί σε συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού διεθνώς, η αύξηση των αντίστοιχων φορολογικών συντελεστών αποτελεί ανταγωνιστικό μειονέκτημα, ιδιαίτερα όταν οι άμεσοι ανταγωνιστές της Ελλάδας διατηρούν πολύ χαμηλότερη φορολογία στην εστίαση...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages