Απείθαρχοι οι Μεσσήνιοι οδηγοί στον Κ.Ο.Κ. σύμφωνα με έρευνα - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Απείθαρχοι οι Μεσσήνιοι οδηγοί στον Κ.Ο.Κ. σύμφωνα με έρευνα

Απείθαρχοι οι Μεσσήνιοι οδηγοί στον Κ.Ο.Κ. σύμφωνα με έρευνα

Share This
Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου ROSEE - Road Safety in South East European Countries που εκπονείται από τον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή έρευνα με αντικείμενο τη στάση των οδηγών της Μεσσηνίας απέναντι στην οδική ασφάλεια. Για τη συλλογή των στοιχείων σχεδιάσθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.nrso.ntua.gr/kalamata2013 από τις Αρχές Νοεμβρίου έως τα μέσα Δεκεμβρίου. Μετά από μια πρώτη αξιολόγηση, 283 ερωτηματολόγια θεωρήθηκαν πλήρη και αξιοποιήθηκαν στην περεταίρω στατιστική επεξεργασία. Αναφορικά με κάποια γενικά χαρακτηριστικά του δείγματος, στην πλειοψηφία τους οι ερωτηθέντες ήταν άνδρες ηλικίας 35-55 ετών και κατείχαν πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν επιβατικό ΙΧ για τις μετακινήσεις τους και μόνο το 2% χρησιμοποιεί λεωφορείο γεγονός που δείχνει το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών αστικής συγκοινωνίας στην Καλαμάτα.
Η στατιστική επεξεργασία των ερωτηματολογίων οδήγησε σε σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με τη στάση των Μεσσήνιων οδηγών απέναντι στη Οδική Ασφάλεια καθώς διαπιστώθηκε ότι διάφορα σημαντικά ζητήματα οδικής ασφάλειας όπως η αυξημένη ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης και κράνους δεν αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά. Πιο συγκεκριμένα, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας φαίνεται να θεωρείται η πιο συνηθισμένη παράβαση των οδηγών, ενώ ταυτόχρονα οι περισσότεροι οδηγοί παραδέχονται ότι δεν τηρούν πάντα τα όρια ταχύτητας. Το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό σε Εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους, όπου ο μεγάλος αριθμός βεβαιωμένων παραβάσεων υποδεικνύει ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος χρειάζονται περεταίρω μέτρα για την ορθή διαχείριση της ταχύτητας.
Η χρήση ζώνης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ειδικά σε αστικές και επαρχιακές οδούς. Το μέγεθος του προβλήματος είναι ακόμα μεγαλύτερο όσον αφορά στη χρήση ζώνης σε επιβάτες στα πίσω καθίσματα καθώς μόνο το 20% αυτών των επιβατών κάνει χρήση ζώνης σε Εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους και λιγότερο από 5% κάνει χρήση ζώνης σε αστικές οδούς. Είναι ξεκάθαρο βάση αυτών των αποτελεσμάτων ότι οι χρήστες της οδού δεν έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία και τη χρηστικότητα της ζώνης σε όλες τις θέσεις των επιβατικών ΙΧ και είναι επιτακτική ανάγκη να ληφθούν μέτρα άμεσα για να αυξηθεί η χρήση ζώνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages